1403-03-30 08:03
459
0
90409
یادداشت؛

انتخابات عزت‌آفرین

علی منصوری مدیرمسئول هفته‌نامه گلستان‌مهر گفت: یکی از مهم‌ترین ارکان جمهوریت نظام اسلامی ایران، انتخابات است، حضور باشکوه و انتخاب درست یکی از ظریف‌ترین و حساس‌ترین مرحله تصمیم گیری برای سرنوشت کشور به حساب می‌آید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، انسان را خداوند فی ذاته انتخابگر آفریده، تصمیم او در انجام یا ترک فعل به هنگام، می‌تواند موجب عزت‌آفرینی و یا خسران‌زا برای خود و دیگران شود، امیر بیان حضرت علی(ع) می‌فرمایند: «ما اکثر العبر و اقل الاعتبار». این سخن موجز اعجاز برانگیز، درس زندگی برای تصمیم‌گیری‌های بزرگ زندگی است. تردیدی نیست که پندها بسیارند و مایه عبرتندلکن پند گیرندگان آن اندک هستند. نوع انسان اصولا تمایل دارد با خود آزمایی به دنبال نتیجه باشد و بر اساس خواسته‌های درونی و یا میل نفسانی انتخابگری نماید واز عبرت‌ها کمتر بهره می‌گیرد. اما انسان‌های بزرگ با انتخاب خود سرنوشت ساز می‌شوند. پذیرش ذبح اسماعیل برای حضرت ابراهیم(ع) بزرگترین امتحان عبودیت و بندگی برای رسیدن به سعادت ابدی بود.

او نفس را قربانی کرد و آتش بر او گلستان شد، حضرت خلیل الرحمن بندگی خدا را پذیرفت درنتیجه، دین او سر سلسله ادیان الهی شد. انسان با توجه به نعمت اختیار توان انتخاب بزرگ دارد و آن انتخاب مسبب تحول تاریخی و آزادی بشریت از اسارت شیطان میگیرد. لذا انتخاب درست ومنطقی وعقلانی می‌تواند موجب سعادتمندی را برای انسان فراهم آورد. درحقیقت این انتخاب‌های درست و گزینش‌های بزرگ درزندگی است که غرور آفرین است.

واز سوی دیگر انسان‌ها یی که پیرو هوس‌های نفسانی و تمایلات زود گذر زندگی‌اند در محکمه وجدان اجتماعی از آنان بعنوان جنود شیطان نام برده می‌شوند. تاریخ صد ساله اخیر نشان می‌دهد هرگاه افراد یک جامعه دچارغفلت شوند خسارات جبران ناپذیری را ببار خواهند آورد وانحراف عمیقی را در مبارزات ملت‌ها فراهم می‌نمایند وهرگاه تصمیم درست برای یک انتخاب خوب گرفتندموجب عزت‌آفرینی می‌گردند.

قیام‌های استقلال طلبانه‌ای که به دلائل مختلف با شکست مواجه شدند مردم آگاهی لازم را برای انتخاب درستی نداشتند؛ در عراق، مصر، فلسطین؛ در ایران قیام سربداران، نهضت تحریم تنباکو، جنبش مشروطیت، قیام جنگل و محمد خیابانی، جنبش ملی شدن نفت، به سه دلیل عمده راهبردی باشکست موجه شدند دلیل اول عدم شناخت از برنامه‌های دشمن وعدم آگاهی از راهبردهای دشمن درحوادث در پیش رو نداشتندلذا دچار خطا شدند، دوم بروز تفرقه میان رهبران نهضت‌ها با دخالت بیگانگان واثرگذاری عوامل نفوذ زمینه شکست را فراهم کرد؛ سوم ظهورسکولاریسم و غلبه قدرت سیاسی این قشر در گسترش فرهنگ غربی بود. از دیدگاه رهبر انقلاب رمز اساسی کار و پیشرفت امام خمینی(ره) و موفّقیّت‌های الهی ایشان در این بود که: «دشمن را شناخت و با همه قدرت و استقامت، بدون کمترین اعتماد به او و تسلیم در مقابل او، ایستاد.»

با توجه به اینکه یکی از مهم‌ترین ارکان جمهوریت نظام اسلامی ایران، انتخابات است، حضور باشکوه وانتخاب درست یکی از ظریف‌ترین و حساس‌ترین مرحله تصمیم گیری برای سرنوشت کشور به حساب می‌آید، تصمیمی که می‌تواند حاکمیت ملی وانقلاب اسلامی را در سطوح مختلف اجتماعی و فرهنگی با اقتدار در مقابل دشمنان عنود وکینه توز تثبیت کند.

حضرت امام خمینی(ره) به عنوان بنیان گذار جمهوری اسلامی حضور مردم و جایگاه آنان را در تثبیت نظام اصل می‌داند لذا نوع حکومت و تصویب قانون اساسی وانتخاب نمایندگان مجلس وشوراها و ریاست جمهور و انتخاب رهبری، از طریق مجلس خبرگان را به رأی مردم گذاشت و همگان را به حضور پررنگ در انتخابات وانتخاب درست تشویق می‌نمود.

مقام معظم رهبری در سخنان خود در سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی رحمه الله علیه به ۸ مولفه اصلی در باب انتخابات ریاست جمهوری اسلامی اشاره می‌فرمایند: ۱- این انتخابات که در پیش روی ما است اگر ان‌شاءالله با خوبی و شُکوه و عظمت برگزار بشود، یک دستاورد بزرگ برای ملّت ایران است. 

۲- بعد از این حادثهٔ تلخ، مردم جمع بشوند با آراء بالا مسئول بعدی را انتخاب بکنند، انعکاس این در دنیا انعکاس فوق‌العاده‌ای است؛ لذا این انتخابات بسیار مهم است. 

۳- این حماسهٔ انتخابات، مکمّل حماسهٔ بدرقهٔ شهیدان است؛ این کار مکمّل کاری است که قبلاً در بدرقهٔ شهیدان کردید. 

۴- ملّت ایران برای اینکه بتواند در معادلات پیچیدهٔ بین‌المللی، منافع خودش را حفظ کند و عمق راهبردی خودش را تثبیت کند … و حفره‌ها و رخنه‌های اقتصادی و فرهنگی را پُر کند، احتیاج دارد به یک رئیس‌جمهور فعّال۲- پُرکار۳- آگاه ۴- معتقد به مبانی انقلاب.

۵- در رقابت‌های پیش روی انتخاباتی بین نامزدها، اخلاق حاکم باشد؛ بدگویی کردن، تهمت زدن، لجن‌پراکنی کردن، کمکی به پیشرفت کارها نمی‌کند، به آبروی ملّی هم لطمه می‌زند.

۶- صحنهٔ انتخابات صحنهٔ عزّت و حماسه است، صحنهٔ رقابت برای خدمت است، صحنهٔ کش‌ و واکش برای به دست آوردن قدرت نیست!

۷- برادرانی که وارد میدان مبارزهٔ انتخاباتی و رقابت انتخاباتی می‌شوند…. به وظیفه‌شان عمل کنند، خدای متعال هم دل‌های مردم را ان‌شاءالله هدایت خواهد کرد به بهترین گزینه و ان‌شاءالله یک رئیس‌جمهور شایستهٔ برای ملّت ایران تعیین خواهد شد. تاریخ انتخابات ریاست جمهوری درکشور سند متقنی برای ملت است. به یقین انتخاب اصلح می‌تواند پیشبرندگی برای کشور در عرصه بین‌المللی و توسعه همه‌جانبه را برای کشورفراهم آورد زیرا عرصه حکمرانی عرصه تلاش و جهاد برای اعتلای کشور است و مردم همانند گذشته؛ انتخابات پرشور و عزت آفرینی را رقم خواهند زد.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.